mandag 31. oktober 2011

Bananmuffins

Jeg er litt over middels glad i bananer. Her slukes det bananmilkshake, banos, most banan på brødskive, banansjokolade, banan i lompe, fryst banan og favoritten er selvfølgelig banantwist. Skjønner hvis noen blir småkvalme nå altså ;)

Jeg har forsøkt meg på banankake, men den får jeg aldri til å bli ordentlig stekt igjennom, derfor var gleden stor når jeg prøvde denne oppskriften på bananmuffins og fikk de både gode og gjennomstekte! I et forsøk på å være litt sunn droppet jeg glasuren (snakk om å lure seg selv).


Bananmuffins (ca 12 stykker)

250 g hvetemel
50 g smeltet smør
150 g sukker
2 bananer
1 egg
1 ts bakepulver
1 ts vaniljesukker
En liten slump melk om du syns røren blir veeeldig tykk

Mos bananer med stavmikser og bland i egg og smør, 
bland inn resten av det tørre og ta i litt melk hvis du trenger til slutt. 

Stekes på 180 grader i ca 20-25 minutter til de får en fin knasende skorpe.



Kaker med banan vil alltid være litt tunge og tette, men de holder seg saftige og gode lenge.








Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...